Ziua 5: Bradeni-Biertan

Vineri, 22 Septembrie 2017, vremea se prezinta cam mohorata, umeda si friguroasa. Asta nu ne impiedica sa ne continuam drumul catre satul Biertan, unul dintre primele sate sasesti intemeiate pe teritoriul Ardealului, unde bineinteles vrem sa vizitam biserica fortificata. Impachetam totul si ne urcam in sa. Pedalam cu spor catre Agnita, primul oras mare pe care il intalnim dupa Sighisoara. Ne oprim langa biserica fortificata si facem cateva poze pe langa ea deoarecere inauntru nu putem intra pentru ca era inchisa.

Orasul nu ne incanta si incercam sa iesim cat mai repede din el ca sa scapam de agitatie. Drumul ne duce prim cateva sate dragute cu privelisti faine unde pe marginea drumului gasesc un dovleac mare si portocaliu pe care nu il pot lasa acolo si decid sa-l car pret de 2 zile pana la Sibiu unde urma sa-l coacem.

Avem de urcat si un mic ” pas” pana sa incepem coborarea catre Biertan, dar nu e nimic de speriat.

Ajungem la Biertan unde avem sansa sa intram in impunatoarea biserica fortificata, candva sediul episcopatului sasesc timp de 300 de ani.

Turul acesteia este destul de monoton si pe parcursul lui este lipsit de vreo informatie. Noi am avut noroc sa dam peste ghidul care statea cuminte in biserica si astepta sa il bage cineva in seama.

Il tragem de maneca si il rugam sa ne spuna cateva informatii despre biserica si despre locul respectiv. Tipul foarte binevoitor ne explica si ne arata tot felul de detalii din biserica, ne duce intr-o camera alaturata altarului, in sacristie si ne arata o usa masiva cu 19 incuietori inca funtionale, contruita de mesteri sasi cu multe detalii folosind metoda intarsiei.

Curtea bisericii este impresionanta pastrand stilul arhitectural si destul de opulenta comparativ cu majoritatea bisericilor sasesti pe care le vazusem.

Iesim din centrul fortificat in piata satului unde bem o cafea si replanuim traseul. Scopul e sa innoptam la Alma Vii, dar pentru a ajunge acolo trebuia sa urmam un drum de pamant care acum era total inacesibil din cauza ploilor. Decidem sa nu ne riscam si sa ne intoarceam pe acelasi drum pe care am ajuns la Biertan, adica sa urcam ”pasul” si apoi sa facem dreapta catre Alma Vii. Zis si facut, ii dam pedale la deal si ajungem val vartej la Alma Vii.

Vizitam un pic satul, facem cateva poze la biserica si planuim sa venim a doua zi de dimineata sa o vizitam deoarecere vorbisem cu omul care avea cheia si el era acolo in asteptarea unor turisti.

Ne alimentam cu apa si plecam sa gasim un loc bun de pus cortul. Gasim un loc bun pe un deal un pic deasupra drumului principal unde aveam o perspectiva faina asupra satului si a biserici.

Ne place acolo si punem cortul, gatim, mancam si ne relaxam. In timpul acesta copiii curiosi din sat  vin sa vada unde am campat si ne priveau din drum in timp ce noi eram undeva un pic deasupra lor. Asta ne facem sa ne gandim daca la noapte o sa avem parte de surprize. Se lasa seara si intram in cort, dar tot ramasesem cu grija daca vom avea parte de ceva vizite. Masinile treceau si ne luminau cortul. Auzeam fel de fel de zgomote si ne faceau sa tresarim. Decidem ca cel mai bine e sa plecam de acolo deoarece nu o sa avem parte de liniste daca nu ne simtim in siguranta. Strangem totul val vartej si plecam sa cautam un loc mai retras si ferit de zgomot. Gasim ceva ok sub un mar si ne stabilim acolo la ceva distanta de sat.